Ha már nassolnivalóról van szó, akkor az legyen egészséges és lehetőleg házi. Én így vagyok vele. Próbáltam a zabfalatokhoz hasonló kekszet készíteni mert nagyon szeretem,és bár nem lett ugyanolyan, nekem pótolja ízben, állagban egyaránt. Néha persze egyszerűbb leemelni a polcról, de elkészíteni is egy pillanat műve. Mint eltüntetni… mert rájár az ember. Meg a cica.

Stipi, stopi, kettő az enyééééém! :)

Hozzávalók:

  • egy bögre zabpehely
  • egy bögre tönkölyliszt, vagy teljes kiőrlésű liszt, zabpehelyliszt
  • 10 dkg puha vaj
  • 1 egész tojás
  • 1 evőkanál méz (fenyőmézet használtam)
  • 2 lapos evőkanál gyümölcscukor (vagy még több méz, esetleg édesítő)
  • 1 citrom reszelt héja
  • fél kiskanál sütőpor (foszfátmentes)
  • pici csipet só
  • fél vaníliarúd kikapart magja
  • (1 evőkanál kakaó)

A zabpelyhet száraz serpenyőben kissé megpirítom és kb. a háromnegyed részét kávédarálón ledarálom. Nem kell teljesen finomra, legyen inkább darabos. Vigyázzunk, mert nagyon hamar megpirul!  Nekem landolt már a kukában, mikor picit nem figyeltem oda. Ezután az összes többi hozzávalóval együtt alaposan összegyúrom, hengerré formázom, fóliába tekerem és mehet a hűtőbe. Én este állítottam össze és reggelig pihentettem, de kevesebb idő is elég neki. A tészta felébe  kakaót is keverek néha, de még finomabb ha a megsült keksz alját étcsokiba mártom.

Dermedés után  kb. fél centis szeletekre vágom, sütőpapiros tepsire helyezem nem túl közel egymáshoz, mert valamennyit nőni fognak. Elég hamar megsül, kb negyed óra kell neki, ha az alja már szép piros akkor készen is van. Az ilyen kekszekhez hasonlóan először puha, majd egyre ropogósabb, omlósabb lesz. Nem tudom milyen másnapra, mert még sosem maradt.

Ebből az adagból 25 db lett.