Naaaaaaagyon foszlós, naaaaaaaagyon finom, illlllatos, puha, folyós csokis….. mmmmm :)

Hozzávalók:

  • 60 dkg fehér tönkölyliszt
  • 1 kocka élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 1 nagy kanál olvasztott vaj
  • 1 nagy kanál langyos tejföl
  • pici só
  • 3 evőkanál gyümölcscukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 tojás sárgája

A töltelékhez: kakaó, darált mák, cukor, olvasztott vaj

A tetejére: 1 tojás sárgája, 1 dl tej, magok

A dagasztótálamba beleszórom a lisztet, a közepére morzsolom az élesztőt és egy kevés cukorral, langyos tejjel felfuttatom. Kb. 10 perc múlva beleteszem a többi hozzávalót is. Alaposan meggyúrom, nem túl kemény, rugalmas tésztát kell kapni. Az illata már most csodálatos.

Meleg helyen egy órát kelesztettem. Miután szép nagyra megnőtt a tészta, kétfelé vettem és az egyik felét még három részre osztottam, egyenként kinyújtottam, és megkentem kakaó, cukor és olvasztott vaj keverékével. Csinosan összefontam a tekercseket, kivajazott formába tettem és még 40 percet kelesztettem. Egy tojás sárgáját összekevertem 1 dl tejjel, lekentem a kalácsot és megszórtam mákkal, szezámmaggal. Előmelegített sütőbe 25 percig sült.

A tészta másik felét kétfelé vettem, téglalap alakúra nyújtottam és az egyiket a maradék kakaós keverékkel, a másik felét darált mák, cukor és vaj keverékével kentem be. Feltekertem és kb. 3 centis darabkákra vágtam. Sütőpapiros tepsibe sorakoztattam és amíg a kalács megsült szépen megkeltek a csigák is. A töltelék egy kicsit sok lett, így nem tudtam rendesen a tésztát aláhajtani, sütésnél ki is folyt valamennyi, ezért nem érdemes túl sok töltelékkel megpakolni.

Sülés után langyos tejjel meglocsolgattam a kalácsot és a csigákat is.

 

