Ez az étel a nagyobbik húgom kedvence, ha nálunk vendégeskedik, mindig kell főznöm egy jó adaggal. Egy egyszerű, de nagyszerű hétköznapi étek, gyakran készítem pulykamellből is, nokedli helyett pedig csőtésztát főzök ki hozzá.

Hozzávalók:

  • 4 db csirkecomb
  • 1 doboz (250 gr) csiperkegomba
  • 3 marék fagyasztott zöldborsó
  • 2 nagy fej vöröshagyma + 1 db úszószemüveg
  • 1 paradicsom, 1 paprika
  • 2 dl tejföl
  • 2,5 dl tejszín
  • 1 púpozott evőkanál keményítő
  • só, bors
  • pirospaprika, cayenne bors
  • natúr ételízesitő
  • szalonna vagy olaj

Tegnap vettem egy kis füstölt mangalica szalonnát a hentesnél, így most nem olajban, hanem a szalonna zsírján pároltam meg a felaprított vöröshagymát. Az úszószemüveg nem vicc, abban szoktam összevágni, és amellett, hogy nem könnyezem meg az ételt, még pár mókás percet is okozok vele a család többi tagjának. Szóval a hagyma pirul a zsíron, hozzáadok még egy felkockázott paradicsomot és paprikát, (nyáron lényegesen többet), sózom, borsozom, szórok rá egy csipet cayenne borsot, három púpozott kiskanál pirospaprikát, és egy evőkanál ételízesítőt. A pörkölt alap kész, lehúzom a tűzről, és belerakom a kettévágott, lebőrözött csirkehúst, és a megtisztított, felszeletelt gombát. Felengedem annyi vízzel, hogy ellepje, majd fedő alatt megfőzöm. Miután a hús megfőtt, beleszórok három marék zöldborsót, megvárom, amíg megpuhul, majd a keményítővel elkavart tejszínes, tejfölös keverékkel besűrítem. Petrezselymes nokedlivel tálaltam.

borsoshus2

