hal2_kicsi1Nem akartam ma túlzásba vinni a főzést, ezért egy ripsz-ropsz elkészíthető, Jamie ihletésű fogásra esett a választásom. Az egyik műsorában láttam, amint brazil barátjával halpogácsát készítenek. Mivel imádom a halat, és a főztjeit is, tudtam, hogy hamarosan elfogom készíteni.

Így készült: kb. 20 dkg burgonyát sós vízben megfőztem, összetörtem, és hagytam kihűlni. Eközben egy jókora darab hekkfilét puhára pároltam, villával jól szétnyomkodtam, és a kihűlt krumplihoz adtam. Tettem még hozzá 1 darab tojást, egy marék felaprított petrezselymet, 1 fél citrom reszelt héját, 1 evőkanál zabkorpát, sóztam, borsoztam,  majd mindent összekutyultam és 10 percet állni hagytam.

Közben kifőztem a tésztát (nagyon jó minőségű bio tönkölytésztát használtam), meglocsoltam bőven olívaolajjal, hozzáadtam fél citrom levét és lereszelt héját, 4-5 darab összetépkedett bazsalikomlevelet, és egy csomag apróra vágott petrezselymet. Megsóztam, tekertem rá borsot, majd mindent jól összeforgattam.

A pogácsához a masszát még egyszer átkevertem, kis golyóbisokat formáltam belőle, lisztben meghempergettem, kicsit meglapítottam, majd ujjnyi, forró olajban kisütöttem. Tálaláskor még locsoltam rá egy kevés citromot.

Nagyon ízlett mindenkinek, a citrom és a petrezselyem szerintem remek párosítás,  üde, friss lesz tőle az étel.

Reklámok