Évek óta megvan ennek a sütinek a receptje és gyakran el is készítem különböző gyümölcsökkel variálva. A tésztája a kefir miatt nagyon könnyű szerkezetű, puhaságát másnapra is megőrzi.


Hozzávalók:

(a kis dobozos kefires pohárral mérve)

  • 2 pohár kefir
  • 2 pohár cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 4 pohár liszt
  • 1 pohár olaj
  • 2 db tojás
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • Friss vagy befőtt gyümölcs
  • reszelt citromhéj

Tetejére a máz:  összekeverünk 15 dkg porcukrot, 3 evőkanál kakaót és 2,5-3 evőkanál forró vizet. Egy sűrű, kenhető mázat kell kapnunk, amit a süti tetejére kell kenni. (Ezt most én kihagytam.)

Hasonlóan készítem, mint a muffint: a száraz és a nedves hozzávalókat külön-külön összekeverem, majd a szárazban elvegyítem a nedveset. Nem kell túlkeverni!  Kivajazott, vagy zsírpapírral bélelt tepsibe öntöm, a tetejére szórom a felaprított gyümölcsöket (meggy, cseresznye, barack vagy szilva – bármi jöhet, de a legjobb  idénygyümölcsökkel) és közepes hőfokon sütöm kb. 40 percig. Tűpróbával érdemes ellenőrizni.

A szilvás süteményhez a kék szilvát kettévágtam, kimagoztam  és megforgattam fahéjjal kevert cukorban.

A sütit Katinak ajánlom, aki sok évvel ezelőtt megosztotta velem. Köszi és puszi! ;)