Kenyeret sütni szerintem nem is nehéz! Sőt, én imádom dagasztani, formázni, nézni, ahogy szépen megkel, nyitogatni a sütő ajtaját,  pirul – e már a teteje? Vajon ropogós lesz -e a kérge? Volt ám nekem is kenyérsütőgépem, két keverőlapáttal, nagy üsttel, sok funkcióval, bizony! Hááát, az történt – mosoly -, hogy egyszer nem sikerült egy kenyérke. A teteje behorpadt, a belseje nedves maradt, így bosszúságomban a szemetesben landolt. Aztán két nap múlva egy bevált receptemet szerettem volna megsütni, amikor – sírva, kacagva- tudatosult bennem, hogy én bizony kidobtam a kenyérrel együtt a két keverőlapátot is :))) A kenyérsütő a szekrény tetejére fel, Anci egy kiló kenyérért a boltba le, férj röhög, én pedig próbálok bűnbánó arcot vágni, de belül vigyorgok, és képernyőre nem illő szavakkal illetem magam.. Egy ideig ettük a bolti kenyeret. Aztán kitaláltam, hogy mégiscsak jó lenne két keverőlapát, így hosszas keresgélés után találtam is egy boltot, ahol árultak, de a kettő ára annyi volt, mint egy új kenyérsütőgép. Maradt a bolti kenyér. Óóóó, de  nem jó a bolti kenyér!  Süssünk kenyeret sütőben! Szóval próbálkozom. Van már egy-két bevált recept,  ezekből most a krumplis kenyeret osztom meg veletek, amely egy vastag héjazatú, ropogós, lágy szerkezetű, de nem morzsálódó kenyérke. Ja, és még valami! Nem bánom én, hogy kidobódtak azok a lapátok! A sütőben sült kenyér sokkal, de sokkal finomabb, igaz?

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb, héjában főtt krumpli
  • 2 dl víz
  • 55 dkg liszt
  • 3 dkg élesztő
  • 1 ek cukor
  • 2 kk só

A megfőtt krumplit villával összetöröm, majd a többi hozzávalóval együtt jól összegyúrom. Én a főzővizet használtam, kicsivel több kellett, mint 2 dl, még pár löttyintésnyire szükség volt, hogy jól összeálljon a tészta. Most búzacsirás sima lisztet használtam, de ki fogom próbálni rozsliszttel, tönkölyliszttel is. Miután végeztem a dagasztással, cipóvá formáltam a tésztát, keresztben bevágtam, beletettem a sütőzacskóba, majd rá egy tepsire, és meleg helyen kb. 1 órán keresztül kelesztettem. Ezután előmelegített sütőbe tettem, és ilyen szép kis kenyeret sütöttem. A recept lelőhelye.

burgonyas02burgonyas