akenyer2_kEz az a kenyér, amit gyerekkoromban vettem a kisboltunkban, aminek a sarkát mindig megettem, mire felértem vele a nagyszüleimhez. Az a kenyér, amit a kis barátaimmal a lépcsőn ülve  falatoztunk két fogócska között, jó vastagon megkenve a nagyi féle barack lekvárral. Az illata, a ropogós héja, a likacsos, puha belseje alapján ez A kenyér. Tegnap és ma is megsütöttem, némi változtatással. A tegnapit (alsó képek) az eredeti recept pontos betartásával készítettem, a mainál viszont a lisztekkel variáltam egy kicsit, 10-10 dkg rétes és sima lisztet helyettesítettem 20 dkg rozsliszttel. A csak fehér lisztes sokkal lukacsosabb lett, picit jobban morzsálódott, a rozsos pedig tömörebb, apróbb lukacskákkal. Tegnap vajjal, lekvárral, ma pedig szalonnával, lilahagymával és savanyúkáposztával tömtük magunkba. Szó szerint.

Köszönöm Snöcynek, aki Limara receptjét vette alapul.

0327-057_k

Este kovászt készítek: 10 dkg sima és 10 dkg réteslisztet egy tálba szitálok, belemorzsolok 1,1 dkg friss élesztőt, teszek bele egy kiskanál barnacukrot és egy kanál ecetet. 2,4 dl vízzel jól összevegyítem. Másnapig a hűtőben pihentetem.

Következő nap hozzáadtam:

-20 dkg simalisztet
-20 dkg réteslisztet (vagy 10-10 dkg sima és rétes + 20 dkg rozsliszt)
-1 evőkanál burgonyapelyhet
-1,5 teáskanál sót
-0,9 dl vizet

Amikor az összes hozzávaló belekerült, nekiálltam bedagasztani. Kézzel jó sokáig gyúrtam, amíg szépen összeállt. Pihentettem 15 percet, ismét gyúrtam egy kicsit rajta, és megint pihent 15 percet, majd ezt újra megismételtem. A kenyeret formára igazítottam, három helyen éles késsel bevágtam, sütőzacskóba tettem, és egy órát meleg helyen kelesztettem. Miután megkelt vízzel megkentem a tetejét, elkötöttem a zacskó száját, és forró sütőben 50 percet sütöttem. Érdemes többször rápillantani, mert ez ugye sütőtől függ. Amikor elkészült, kivettem a zacskóból, és hideg vízzel átkentem a tetejét majd rácson hagytam kihűlni. Egy kicsit. Aztán nekiestünk. :)

Egy katonát?

0327-065_k

akenyer_n1 0326-040_k

Reklámok