Pogiból sosem elég! Igaz, kedves barátok, családtagok? Ez az adag is közkívánatra készült,  egy álmos, vasárnap reggelen, és szerintem nem csak frissen jó, mert másnapra is finom, puha marad a belseje. A receptet Ottis-nál találtam nemrég, és már másodszorra sütöm, mert nagyon bevált!

Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 4 dkg élesztő – én beledobtam egy csomaggal (5 dkg)
  • 4 dl tejföl
  • 2 tojás (1 a tésztába, 1 a tetejére)
  • 1 ek só
  • 1 kk cukor
  • reszelt sajt, magok a tetejére

A tejfölt picit meglangyosítom, majd a vajjal elmorzsolt liszthez keverem. Beleteszem a többi hozzávalót, és jól összegyúrom, dagasztom. Egy lágy, de nem ragadós tésztát kapok, melyet lisztezett deszkára borítok, és kinyújtok. Én még kétszer hajtogatom is, ezt általában akkor is megcsinálom, ha nem írja a recept. Végül 1-1,5 centi vastagra kinyújtom a tésztát – nekem sosem sikerül szép egyenletesre, ezért is vannak jelentős méretbeli különbségek a pogik között :) – és kiszaggatom. A tetejére rákenem a felvert tojást, megszórom a reszelt sajttal, majd előmelegített sütőben szép pirosra sütögetem. Lehet, hogy legközelebb mégis hagyom egy kicsit nyújtózkodni, mert a harmadik tepsivel lett a legszebb, amelyik egy picit kelt, amíg a többi megsült. A tésztája puha, a külseje ropogós, finom!

pogacsa

