gombafasirt_k

Nagyon szeretem a zabkorpát és a zabpelyhet használni az ételeim sűrítéséhez, dúsításához. Tulajdonképpen én már mindent ezzel készítek, ahol a recept beáztatott kenyeret, vagy zsemlét ír, de zabpelyhet teszek még a töltött káposztába is a rizs helyett. Zabkorpával dúsítom a főzelékeket és az ebből készült süti is nagyon finom ám. Elmondhatom hát, hogy zabrajongó vagyok :) Íme az egyik ilyen recept, de még sok hasonló várható tőlem itt a blogon.

Hozzávalók:

  • 1 doboz (250 gr) gomba
  • 1 bögre zabpehely
  • 3 kanál zabkorpa
  • 1 kisebb darab póréhagyma
  • 1 csomag petrezselyem
  • 1 tojás
  • ízlés szerint fűszerek

Egy kevés vajat és olajat felmelegítettem, ráraktam a felszeletelt póréhagymát, picit sóztam, borsoztam, majd üvegesre pároltam. Ezután hozzáadtam a megtisztított, apróra vágott gombát, egy kicsit együtt kevergettem őket, majd felöntöttem kb. 2 dl vizzel, megszórtam egy kiskanálnyi natúr ételízesítővel, és puhára pároltam. Addig-addig kavargattam, amig a vizét teljesen elfőtte, ekkor robotgépbe tettem, beleütöttem a tojást, hozzátettem az apróra vágott petrezselymet és forgattam egy párat, de nem aprítottam pépesre. Közben beáztattam a zabpelyhet annyi vizbe, amennyi éppen ellepi. Miután összeapritottam a gombás keveréket, hozzáadtam a megduzzadt zabpelyhet, (a felesleges vizet leöntöttem róla), és még három evőkanálnyi zabkorpát. Kis golyókat formáltam belőle, egy pici lisztben meghempergettem és forró olajban kisütöttem. Spenóttal falatoztuk.

