0723 039_2

Házi majonézt roppant egyszerű készíteni, csupán egy kis türelem kell hozzá. A képen látható mennyiséghez 1 db tojás sárgáját, 1 dl étolajat, egy kiskanálnyi mustárt, pici sót és borsot használtam.

A tojás sárgáját tálba ütöttem, hozzákevertem a mustárt és jól elkevertem. A mustár azért kell bele, mert nem hagyja kicsapódni a tojást. Ha ez mégis megtörténne, akkor egy gondolatnyi mustárt bele kell keverni és folytathatjuk a műveletet.

A tojásos-mustáros keverékhez cseppenként adagolom az olajat, és közben megállás nélkül keverem. Fűszerezni a legvégén szoktam, ha olyan ételhez készítem, ami megkívánja, akkor egy fél citromot is facsarok hozzá.

A mostani az idei első padlizsánkrémemet gazdagította, amit egy nagy szelet fokhagymás pirítóssal ettünk. Meg kiskanállal. :)

0723 049_2