Az egyik legegyszerűbb sütemény, feltéve, ha nem te magad készíted hozzá a réteslapokat. Én inkább készen vásárolom és mindig tartok itthon belőle néhányat.

A kedvencünk az almás rétes, amibe nem reszelve, hanem kockára vágva teszem az almát, miután alaposan megszórtam fahéjjal és egy-két kanál barnacukorral kevertem össze.

A ráncos almánk elfogyott, így a másik kedvencemet a túrósat készítettem el, némi gyümölccsel kiegészítve.

Hozzávalók:

  • 1 csomag réteslap (6 db)
  • fél kg túró
  • egy bögre áfonya – én fagyasztottat használtam kiolvasztva, lecsöpögtetve
  • egy bögre ananász kockára vágva
  • 2 csomag vaníliás cukor 
  • 3 tojás
  • 2 púpozott evőkanál gríz
  • ízlés szerint 2-3 kanál cukor vagy édesítő
  • kevés olaj a kenéshez

A túrót keverd össze a cukorral, a vaníliás cukorral, a grízzel és a három tojással. Vedd ketté és az egyikhez keverd hozzá az áfonyát, a másokhoz az ananászt.

A réteslapokat helyezd egy benedvesített konyharuhára és egyenként kend be vékonyan olajjal. Egy réteshez három lapot használj. Kanalazd rá a tölteléket és óvatosan, a konyharuha segítségével tekerd fel.

Helyezd sütőpapíros tepsire, a két végét nyomkodd le, hogy ne folyjon ki a töltelék és süsd 180 fokon kb 25 percig. Ha a teteje egy kis színt kapott, készen vagy.

(A Lidl-ben nagyon jó réteslapot lehet kapni, amit nem összehajtva, hanem feltekerve árulnak, így sokkal jobb használni.)