Hozzávalók:

  • 2 alma
  • 250 gr túró
  • 1 tojás
  • 1 vaníliarúd
  • méz
  • citrom (lehetőleg bio)
  • őrölt fahéj


Az almák tetejét levágtam és kiszedtem a belsejüket úgy, hogy kb fél centis peremük maradjon. Meglocsoltam egy fél citrom levével  és megszórtam őrölt fahéjjal. A túrót összekevertem a vanília kikapart magjával, egy evőkanál mézzel, a tojássárgájával, egy citrom lereszelt héjával és a felvert tojás fehérjével. Ezt a tölteléket az almába kanalaztam, szórtam még rá fahéjat és egy kevés barna cukrot, majd 180 fokon 25 percet sütöttem.

A vanília fagyihoz felforraltam fél liter tejet a megmaradt vanília szárakkal, közben elkevertem két tojás sárgáját egy kanál mézzel és két evőkanál kevés vízzel elkevert étkezési keményítővel. A felforrt tejet a tojáshoz öntöttem, visszatettem a tűzhelyre és besűrítettem. Miután kihűlt hozzátettem fél liter felvert habtejszínt és kifagyasztottam. Ha nincs fagylalt gép időnként érdemes átkeverni, hogy kevésbé legyen kristályos.

A megsült almát sok-sok fahéjjal és a vanília fagyival tálaltam.