Hozzávalók:

  • ½ kg liszt
  • 3 dkg élesztő
  • 3 tojás sárgája
  • 2,5 dl tej
  • 10 dkg vaj
  • 5 dkg cukor
  • csipet só

1 dl langyos tejjel, ½ dkg cukorral, az élesztővel és 3 kanál liszttel kovászt készítek. A tojások sárgáját elkavarom a cukorral és hozzáöntöm a tejet, amiben feloldottam a sót. A liszt közepébe mélyedést készítek és abba öntöm az anyagokat a kovásszal együtt. Fakanállal jól kidolgozom és hozzáöntöm a langyosra olvasztott vajat, amivel szintén jól eldolgozom.  Ezután kézzel jól átgyúrom. (Tettem hozzá még két kanál lisztet, mert túl lágynak éreztem a tésztát. A recept nem írja, de a kelt tésztákhoz én mindig reszelek citromhéjat, így ebbe is tettem.) Meleg helyen 1 órát kelesztem.

A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítom, gyengén átgyúrom és 1 cm vastagra nyútjom. Pogácsaszaggatóval kiszaggatom, egyenként megforgatom olvasztott vajban, majd a diós-cukros keverékben. Ezután kivajazott tepsibe tesszem két rétegben.

Rétegezés után újból kétszeresére kelesztem,  majd lassú tűzön sütöm.

A vaníliasodóhoz felforralok egy liter tejet. Az 5 tojás sárgáját vaníliás cukorral, 4 kanál cukorral, két kanál liszttel alaposan kikavarom, egy kevés langyos tejjel elkeverem, majd a többi tejjel együtt beforralom, sűrűre főzöm.

A receptet Katikától, egy kedves kolléganőmtöl kaptam. Oly rég mondogattam neki, hogy mennyire kívánok egy kis aranygaluskát, de még sosem készítettem és kellene egy jól bevált recept, hogy megosztotta velem a sajátját. Nekem is bevált.

