Jól indult a napom. A tegnapi késő estig tartó bulizást (céges záróbuli, Neoton… hát apááám még mindig akkkora bulit tudnak csinálni),  késői ébredés, majd a megszokott szombat reggeli (délelőtti) kérdés követte: mit főzzek ma?

Lehetséges válaszok: amit akarsz, nekem mindegy, te mondd meg, stb.  Ma nem így történt, hanem ” űűűű, azt a Nigella féle sült oldalast!”  Szóval, jól indult a napom. Elsétáltam a piacra, egyébként sem ártott kicsit kiszellőztetni a fejem, majd nekiálltam.

Azt azért el kell mondanom, hogy változtattam ezt azt a recepten, de ez így van jól.

Hozzávalók a páchoz:

  • 2 ek szójaszósz
  • 1 ek méz
  • 1 ek csípős paprika krém
  • egy narancs leve
  • 2 ek vörös áfonya lekvár
  • 2 dl ketchup
  • 1 kk őrölt fahéj

A pác hozzávalóit összekevertem és beleforgattam a feldarabolt oldalast. A só nem véletlenül maradt ki a felsorolásból,mert a szójaszósz eleve sós. Lefedve két órára  a hűtőbe tettem. Még jobb, ha egy egész éjszakán keresztül pácolódik a lében.

A sütőt előmelegítettem, egy teflon tepsibe sorakoztattam az oldalast, lefedtem alufóliával és megsütöttem. A fóliát a vége felé már levettem, hogy mindenhol szép pirosra süljön.  A hús mellé az elmaradhatatlan tejes – vajas, jó habosra kevert krumplipüré.

A hús még pikánsabb lesz, ha a tányéron még facsarunk rá egy kevés narancslevet. A fahéj pedig tényleg illik hozzá, nem ám kihagyni!

Ebéd után már csak egy gyors, könnyű desszerthez volt energiám.

