A címben már le is írtam az összes hozzávalót, ami ehhez a nem éppen diétásnak mondható desszerthez szükséges.

Az ötletet kolléganőm hasonlóan készült fehér csokis tortája adta, a csoki kerítést pedig egy tévéműsorban láttam  a TV Paprikán. Már nem emlékszem a műsor címére, (egy fiatal srác készít benne isteni desszerteket)  és arra sem, hogy mi volt a töltelék benne, de a módszer, ahogyan készíteni kell szerencsére megmaradt bennem.

Hozzávalók:

  • 100 gr étcsoki
  • 200 gr fehércsoki
  • 200 gr mascarpone
  • szeder

  1. Az étcsokit gőz fölött megolvasztottam.
  2. Átlátszó műanyag fóliát hosszú csíkra vágtam és egy tálcára terítettem.
  3. Az olvadt csokit keresztirányban rácsorgattam a fóliára.  Nem kell teljesen a végéig csorgatni, hogy össze tudd ragasztani.
  4. Amikor a csoki nagyjából megdermedt  a fóliából kört formázok úgy, hogy a  két végét összeragasztom egy celluxszal.
  5. Hűtőben megdermesztem.
  6. Közben megolvasztom a fehér csokit és összekeverem a mascarponével.
  7. A megdermedt étcsokiba beleöntöm a fehér csokis krémet a szederrel rétegezve.
  8. Visszateszem a hűtőbe és dermesztem pár órát. (Én egy egész éjszakán át hagytam dermedni.)
  9. Miután megdermedt óvatosan leszedem róla a fóliát.

Nagyon tömény édesség, nem is tudtunk sokat enni belőle,  ezért legközelebb jóval kisebb méretre fogom vágni. Szerintem egy 3-4 cm magas fólia bőven eléghozzá. A krémet és a gyümölcsöt lehet variálni, én még biztosan elfogom készíteni egy kis változtatással.

