Egy kedves barátnőmtől kaptam a receptet, és annyira finom volt, hogy egymás után két nap is megsütöttem a családom nagy örömére.

A tésztához:

  • 230 g liszt
  • 140 g vaj
  • 90 g porcukor (a másodiknál csak 50 grammot tettem bele, mert túl édes volt)
  • reszelt citromhéj
  • 2 tojás sárgája

A töltelékhez:

  • 10 kicsi alma
  • 3 evőkanál barna cukor (én két kanál mézet használtam)
  • reszelt citromhéj
  • gyömbér, mazsola (csak fahéjat tettem bele)

A tészta hozzávalóit pár csepp vízzel alaposan összedagasztom majd kettéosztom, és az egyik felét lisztezett deszkán kinyújtom. Nekem elég szakadós volt a tészta, nem volt könnyű vele dolgoznom, de a végeredményen ez nem látszódott. Tehát a tésztát valamennyire kinyújtottam, majd egy piteformába terítettem, (a recept szerint vajazni kell de én ezt elhagytam mert szerintem van elég vaj a tésztájában).  Amíg a tölteléket elkészítem a tészta mehet pihizni a hűtőbe.

Az almákat megpucoltam, kicsumáztam  és félbe majd szeletekre vágtam. Egy kevés vízzel és a fűszerekkel pár perc alatt roppanós puhára főztem, majd kiszedtem a vízből és megvártam amig kihül. Ezalatt a főzővizet elkevertem egy tasak vaniliapudinggal és sűrűre főztem.

Végül a formába egyenletesen belepakoltam a kihűlt almaszeleteket, ráborítottam a tészta másik felét és a szélén jól összenyomkodtam. Egy tojásfehérjével lekentem a tetejét, pár helyen megszúrkáltam és már toltam is az előmelegített sütőbe kb. 40 percet.

Melegen nem túl könnyű szeletelni viszont nehéz megállni, hogy ne essen neki az ember. Az almás vaníliapudinggal isteni ebéd utáni nassolni való.

