chiliscsirke2

Az alapötletet Gumimacinál találtam nagy megelégedésemre, mert régóta kutattam már e recept után. Kicsit hasonlít a mézes kínai csirkére, de mivel liszt nélkül készül így egy könnyebb, lazább bundát kapunk. Nem sokat változtattam rajta, egy pici sütőport merészeltem a tésztába tenni, a narancsos-csípős öntet pedig adta magát. Hozzávalók:

  • 1 csirkemell
  • 3 kanál étkezési keményítő
  • 2 tojásfehérje
  • 2 evőkanál méz
  • 2 evőkanál nádcukor
  • 1 csili paprika
  • 1 narancs leve
  • só, bors
  • sütőpor

A kockára vágott csirkemellet egy kanál étkezési keményítővel elkevert vízben 10 percig pihentetem. Eközben a tojásfehérjét kemény habbá verem, hozzákeverem a két kanál keményítőt, és egy csipet sütőport. A húsokról leöntöm a vizet, megsózom, megborsozom, majd a masszába keverem.

Felforrósítom az olajat, és a kis csirkefalatkákat szép barnára sütögetem benne. Az öntethez egy kislábasba öntöm a mézet, a cukrot, a narancs kifacsart levét, a felvágott paprikát, és felöntöm egy dl vízzel. Addig kavargatom, amíg a víz elpárolog, és egy sűrű, kicsit karamellizálódott öntetet kapok. A ragacsos, csípős szószt ráöntöm a kisült csirkére és a mellé tálalt barnarizsre. Finom, omlós, illatos, hamar elfogyós. :)

