Egy olyan hozzászólást kaptam ma, amivel egyedül sajnos nem tudok megbírkózni. Megosztom hát veletek, hátha van  köztetek olyan, aki hasonló cipőben jár, és akad egy két jó sütirecept a tarsolyában az említett hozzávalók nélkülözésével.

Tudnál esetleg olyan süteményreceptet mondani, ami tojás- és búza/rozsliszt mentes? Tudom, hogy szinte lehetetlen, de erre a három dologra vagyok allergiás, és hiányoznak a sütik:) A tojásporról mit tudsz? Van köze a tojáshoz, vagy teljesen szintetikus? Kukoricalisztből próbáltam ezt-azt csinálni, de szétesik minden, amit abból csinálok, palacsintát, császármorzsát sem lehet rendesen :( Valami ötlet?
Előre is köszi!

Nem tudom, hogy a búza és rozsliszt érzékenyek ehetnek e zablisztet, zabkorpát vagy szójalisztet például, de úgy tudom, hogy külön nekik van vmi speckó liszt, persze jó borsos áron.

Ami hirtelen eszembe jutott, és amit szerintem sokan ismertek is, az egyenlő arányú liszt+vaj+túró kombinációból készült pogácsa, itt a lisztet lehetne helyettesíteni a fentiekkel. Olvastam hogy tojás helyettesítésére szójalisztet vagy étkezési keményítőt szoktak használni, bár amihez felvert tojásfehérje kell, ahhoz ez nem jó megoldás.

Eltudok még képzelni egy tojás nélkül készült zabkorpás amerikai palacsintát joghurttal lazítva, vagy egy sütés nélküli gyümölcsös túrós sütit zselatinnal dermesztve.

Várom a jobbnál jobb ötleteket! :)



