kod_kAmikor tanácstalan vagyok abban, hogy mit főzzek, sőt, igazából még azt sem tudom, hogy mit kívánnék, akkor hajlamos vagyok kipakolni a hűtő tartalmát az asztalra, majd kis boszi módjára kotyvasztok belőlük valami ehetőt. A mai vacsi elkészítése közben egy kis múzsa azt  súgta a fülembe, hogy ez az étel ordít a fokhagymáért, majd találaskor még azt is mondta, hogy reszeljek rá zöldcitromot, de a levét se sajnáljam ráfacsarni. Jól tettem, hogy rá hallgattam, nagyon pikáns lett a végeredmény, a férjem már a holnapi ebédre szánt adagot is eltüntette. Ebben a házban képtelenség két napra főzni!!! Grrr :)

Ez a finomság így készült: egy serpenyőben olajat forrósítottam, beletettem 1 fej felaprított lilahagymát, kicsit pirítottam, ezután rádobtam három cikk apróra vágott fokhagymát, sóztam, borsoztam. Belekerült egy felkarikázott zöldpaprika, 4 nagy fej fehér csiperkegomba felszeletelve, 1 kicsike cukkini és egy fél padlizsán apróra vágva, és három szelet hajszálvékony füstölt sonka felaprítva, csak az íze kedvéért. :) Mindezt összekevertem, 1,5 dl vízzel felengedtem, majd erős lángon gyorsan elpárologtattam, és hagytam, hogy kicsit lepiruljon a sok zöldség. Felöntöttem kb. 2 dl tejszínnel, és besűrítettem. Végül szórtam bele  bazsalikomot és egy nagy csokor felaprított petrezselymet is. A tésztát közben sós vízben kifőztem, természtesen “al dente”, majd leszűrtem, és olívaolajjal elkevertem. Tálaláskor reszeltem a tetejére zöldcitromot, és egy gondolatnyit a levéből is csorgattam rá. Megszórtam még őrölt színes borssal, és megöntöztem olívaolajjal. Pont így volt jó :)

Reklámok