Azóta, hogy először készítettem el az amerikai palacsintát, folyton variálok rajta vmit, hol édesen, hol sósan készítem el. A legjobban az tetszik benne, hogy teljes kiőrlésű lisztből, vagy zabkorpából, zabpehelylisztből is tökéletesen működik. Egy adagból általában 8 darab lesz, én hármat simán bevágok belőle reggelire, lelkiismeretfurdalás nélkül :)

Hozzávalók:

  • 10 dkg zabpehelyliszt (vagy tk. liszt, esetleg sima)
  • 2 tojás
  • 3 kanál spenót (most fagyasztottból)
  • 1 dl tej
  • 1 kiskanál sütőpor
  • császárszalonna
  • póréhagyma
  • só, bors

Lemértem a lisztet, hozzáadtam a két tojássárgáját, a spenótot, a sütőport, megfűszereztem, belekarikáztam a póréhagymát, egy csík császárszalonnát pici darabokra vágva, majd a tejjel elkevertem. A tojásfehérjét kemény habbá vertem, és belekevertem a masszába. A palacsinta sütőbe egy-egy szedőkanálnyi tésztát öntöttem, a kanál aljával ellapogattam, majd amikor megjelentek a kis buborékok a tetején, megfordítottam, és a másik oldalát is megsütöttem. Sült fetával, lilahagymával, paradicsommal lakmároztunk.

spali_k
spenotospali_k

