sztrapacska_k1 Több helyen is olvastam, hogy helytelenül nevezzük sztrapacskának ezt a felvidéki ételt, mert igazából a sztrapacska az savanyú káposztával készül, ez  pedig a juhtúrós krumpligaluska, azaz bryndzove halusky. Mindenesetre én gyerekkorom óta így nevezem, sőt a környezetemben mindenki eképpen ismeri, úgyhogy nekem sztrapacska, és kész. :)

Hozzávalók:

  • 1 kg krumpli
  • fél kg liszt
  • 1 tojás
  • 30 dkg juhtúró
  • 20 dkg szalonna
  • tejföl

A krumplit meghámoztam, kockára vágtam, és nagyon apróra aprítottam. Hozzáadtam a lisztet, és két evőkanállal a megpirított szalonna zsírjából. Ráütöttem egy tojást, sóztam, borsoztam, és kézzel jól összekevertem. Egy nagylábasban feltettem a vizet főni, beleszórtam egy kevés sót, majd amikor már forrt a víz beleszaggattam a galuskát. Közben fakanállal kavargattam, nehogy összeragadjon. Megvártam, amig feljönnek a viz tetejére a kis galuskák, kicsit még kevergettem, majd rászedtem a forró zsírra, belekevertem a juhtúrót, és tejföllel, pirított szalonnával tálaltam.

Reklámok