tk_kenyer_kÍgérem, nem csak a kenyereimről fog szólni a blogom, de a mai ismételten olyan jól sikerült, hogy igazán megér egy postot. Főleg azért, mert most a kovászhoz rozslisztet adtam, majd másnap teljes kirölésű liszttel gazdagítottam. Hát mondhatom, isteni finom lett. A sima fehér lisztből készült kenyér is tökéletes volt, de még jobban esik, ha a kenyér rostban gazdagabb és magasabb beltartalmi értékkel bír. A kísérletezés még nem ért véget, a rozsliszt, a teljeskiörlésű búzaliszt és a tönkölyliszt egyre nagyobb szerepet fog kapni az elkészítésben.

Az esti kovász most így készült:

  • 10 dkg rozsliszt
  • 10 dkg rétesliszt
  • 2 kanál almaecet
  • 1,1 dkg élesztő
  • 1 kiskanál barnacukor
  • 2,5 dl víz

Mindezt alaposan összekutyultam és hűtőbe tettem.

Másnap ez került bele:

  • 20 dkg teljes kiőrlésű búza liszt
  • 10 dkg sima liszt
  • 10 dkg rétesliszt
  • 2 evőkanál burgonyapehely
  • 2 kiskanál sikér
  • 1,5 teáskanál só
  • 1 dl víz

Innentől ugyanúgy jártam el, mint az eredeti receptemnél: alaposan összedolgozom, 15 percet pihentetem, megint gyúrok rajta, ismét 15 perc pihi, újragyúrás 20 perc pihi, formára igazítás majd sütőzacskóba be. Meleg helyen most 1 óra 20 percet kelesztettem, közben a sütőt előmelegitettem. Miután a  kenyér jól megdagadt,  vizzel lekentem, a sütőzacskó száját elkötöttem, néhány helyen megszúrkáltam, majd bedugtam a forró sütőbe. 40 percet sült. A képen nem látszik, de hatalmas kenyér lett belőle. Finom, lukacsos, nagyon puha belsejű, és ropogós héjú. Olyan, amilyennek egy kenyérnek lennie kell. Most vajjal és házi, mézes csipkebogyólekvárral.

lekvaros_k

