kicsi_k

Ez a kenyérke az egyik nagy kedvencem mert hamar elkészül, és kiváló szendvicsalap. A héja nem ropogós, de könnyen szeletelhető, nem morzsálódik. Az íze inkább édes, mint sós, kicsit kalács jellegű.

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt (többfélét szoktam keverni, most: 20 dkg sima, 20 dkg rétes, 10 dkg teljes kiőrlésű)
  • 3 dl tej
  • 5 dkg vaj
  • 2 teáskanál só
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 csomag szárított élesztő

A lisztet egy nagy tálba öntöttem, rászórtam az élesztőt, a cukrot és a sót, hozzáadtam a puha vajat és a meglangyosított tejet. Kb. 10 percet dagasztottam, jó rugalmas tésztát gyúrtam, megformáztam, pár helyen bevágtam a tetejét és sütőzacskóba tettem. Meleg helyen egy órát kelesztettem. Közben a sütőt előmelegítettem, a kenyeret vízzel lekentem, a sütőzacskó száját elkötöttem, néhány helyen megszurkáltam, majd a forró sütőbe tettem és kb. 40 perc alatt megsütöttem. Szoktam tenni a tésztába és a tetejére magokat (szezám-, len-, tökmag) de most csak zabpehely került rá.

Még anno a mindmegetten találtam, Mirza receptje.tejesvajas_k

Reklámok