pisztrang_k3 Mint minden nap, ma délután is lázasan törtem a fejem, hogy mi kerüljön este az asztalunkra. Könnyű, egészséges és ripsz-ropsz elkészül. Ez a három dolog, amit általában szem előtt tartok. Természetesen csak magamra számíthatok az ötletelés terén, a férjek nem túl kreatívak ez ügyben, vagy csak nem akarnak azok lenni, de el sem tudják képzelni, mennyire nehéz nap, mint nap új ételt varázsolni az asztalra.

Aztán eszembe jutott, hogy milyen régen ettünk pisztrángot, legutóbb Lillafüreden a pisztrángosnál falatoztuk jóízűen, de én már elég rég készítettem. Kedvencem a paprikás lisztben megforgatott, olajban kisütött, jó ropogós halacska, de ezt inkább apró halból jó készíteni, hogy a szálkája is szépen átsüljön.

Munkából hazafele beugrottam hát a piacon lévő halashoz, és örömmel állapítottam meg, hogy a pisztráng éppen akciós. Vettem is két szép darabot és eképpen készítettem el: a halakat jól megmostam, mindkét oldalukat beirdaltam, majd sóval, borssal fűszereztem, meglocsoltam fél citrom levével, némelyik vágásba dugtam egy kis darabka fokhagymát, majd felforrósított vajon mindkét oldalukat pirosra sütöttem. Sült még mellettük egy fél fej cikkekre szedett hámozatlan fokhagyma is. Miután a halak megsültek, kiszedtem őket, a fokhagymákat kinyomkodtam a héjukból, hozzáadtam egy szál felkarikázott póréhagymát, dobtam még rá egy darabka vajat, és összesütöttem.  A végén felöntöttem egy pohár natúr joghurttal, egy kicsit kevergettem, sűritettem, majd az elkészült öntetet a hal mellé kanalaztam. Grillezett kurmplival, citrommal tálaltam.

