almas_k Amikor egy gyors édességre vágyom, akkor zabkorpás sütit készítek, mert tényleg kb. 20 perc alatt megvan és a derekam sem lesz szélesebb tőle. Nem is mondanám cukrászati remekműnek, de egy kis gyümölccsel gazdagítva igazán finom csemege lehet. Ezt most anyának készítettem, nagyon szereti, és ha eljön hozzánk, akkor mindig kéri a zabkorpás sütit :)

Ez a recept inkább csak a feltétben különbözik a meggyestől, íme, így készült:

Tészta:

  • 14 evőkanál zabkorpa
  • 10 evőkanál víz
  • 1 csipet szódabikarbóna
  • 1 csipet sütőpor
  • 3 tojás
  • édesítő
  • reszelt citromhéj
  • fahéj

Egy evőkanál mézet megmelegítettem, erre rátettem a vékonyra szeletelt almát, fahéjjal megszórtam, és egy kevés vizzel megpároltam. A kis kerámia tepsimet kibéleltem sütőpapirral és az almákat szépen kiraktam benne. A tésztához kimértem a zabkorpát, összekevertem a többi hozzávalóval, hozzáadtam a felvert tojásfehérjét, ráöntöttem az almákra és kb. 15 perc alatt megsütöttem. A tetejét csipkebogyólekvárral összemelegitett aszalt áfonyával kentem le.

