narancs_kAz úgy volt, hogy én múlt hét közepén kitaláltam, hogy a hétvégén léböjtöt tartok. Bár igazán odafigyelünk az étkezésünkre, mégis most úgy éreztem, hogy szükségem van egy testet-szellemet megtisztító, anyagcseregyorsító, salaktalanító, ööööö ilyen hogyishívjákra. Csütörtök körül már eléggé ráhangolódtam a témára, gondoltam itt az ideje, hogy tüzetesebben megvizsgáljam ezt a dolgot, mi vár majd rám a két nap alatt. Mi mást tehetne ilyenkor az ember lánya, minthogy a jó öreg google-hoz fordul :) Beirtam a keresőbe a BÖJT szócskát, ezermillió találat, én pedig szépen elkezdtem olvasni, tanulmányozni. Na és akkor jöttem rá, hogy amit én elterveztem, az köszönőviszonyba sincs a böjtöléssel, vallási okokból meg pláne nem, hű most ezt az anyósom is olvassa, úgyhogy itt csukja be gyorsan a szemét Magdika néni :), szóval na, nem böjt az, amit én csinálni akarok. Egyszerűen csak egy kis tavaszi nagytakarítás, ha lehet ilyet mondani. A fene se tud már kiigazodni a sok szakirodalomban, az egyik azt írja, kell a tisztítás, a méreganyagok eltávolítása, a másik meg kineveti, mert hogy akkor mire való a máj, az epe a vese, ezért úgy döntöttem, hogy most is, mint megannyi más esetben, a saját fejem után megyek, (igen, kos :) ) és azt csinálom, amitől úgy érzem,  hogy jót teszek magamnak. Nos, egyáltalán nem bántam meg, sőt, eldöntöttem, hogy néha befogok iktatni egy-egy ilyen hétvégét, persze csak ha van idő pihenni, relaxálni, mert az is kell hozzá. Egy lóti-futi, takarítós, vendégvárós nap nem ilyen, bár nekem abban is volt részem, de ezt majd később. Lékúra. Számomra ez azt jelentette, hogy most a két nap alatt szilárd táplálékot nem veszek magamhoz, viszont megpróbálok nagyon sok folyadékot inni. A reggelim a szokásos volt, ami egyébként is, minden nap: 2 narancs, 1 grapefruit, 1 citrom kifacsarva, natúr elfogyasztva. Ez pontosan egy bögre itóka. Nekem ez a reggeli kávém, imádom. Felfrissít és jó ideig éhes sem leszek tőle. A nap többi részében csalán-, menta-, és gyömbérteát kortyolgattam, illetve még ásványvizet. Bevásároltam egy halom zöldséget, hogy majd lecentrifugázom őket, de nem volt kedvem hozzá, és nem is kívántam. Ehelyett a hétfő reggelemet egy reszelt cékla, alma és répa egyveleg alkotta, egy kiskanál mézzel és egy fél citrom levével. Ezt ettem ma is, és nagyon fincsi.

cekla_k

Összességében elmondhatom, hogy nagyon jól éreztem magam a két nap alatt, éhes nem voltam, bár a vasárnap reggeli Jamie at Home a Spektrumon kicsit bekavart, főleg hogy három részt néztem végig nyálcsorgatva. Apááám, de imádom azt a fickót, a legegyszerűbb hozzávalókból is milyen fenomenális ételeket tud kihozni.

Ja, még annyi, hogy vasárnap este eljöttek anyáék, hoztak egy tál töltött káposztát (azt rögtön bedugtam a fagyasztóba), és egy tálca sütit, de milyen érdekes, mert ha az emberben tényleg szilárd az elhatározás, akkor legyen akármilyen nagy is a kisértés, nem csábul el. Mert hiszen egy pillanatnyi örömért nem szabad feladni azt, amit elterveztünk, amiért megdolgoztunk.

Amúgy egy picit erőtlennek éreztem magam a két nap alatt, de igyekeztem sokat pihenni,  így ezzel sem volt különösebben baj. Most még nem eszek semmi nehezet, csak gyümölcsöt, zöldséget, de már tervezem, hogy a hét vége felé egy kevés hallal, sovány hússal visszarázódom a szokásos étrendembe. Fogytam is egy picit, 1,5 kilócskát, na nem ez volt a cél, de persze mindig jól jön egy kis minusz ;)

Egy szó, mint száz, nem az két nap tanitott meg arra, hogy mennyire fontos a táplálkozásunkban a mértékletesség, a tudatosság és az önmegtartóztatás, de hozzájárult ahhoz, hogy megerősítsen ebben, hiszen kell, hogy az ember egyfajta önfegyelmet tanusitson, és persze nem csak az étkezésében. Még annyit, hogy a környezetemben mindenki influenzás, köhög, tüsszög, lázas én makk egészséges vagyok, de le is kopogom :)

