mai_k1 A padlizsán az egyik kedvenc ételem, szeretem grillezve, joghurttal, krémmé keverve, bárhogy. Erdélyben ettem először padlizsánkrém formájában, ott vinetének nevezik, parázson megsütik, házi majonézzel, hagymával, kevés borssal, sóval, esetleg még citromlével ízesítik. Gyakran készítek én is, igaz csak a gáz lángján tudom megsütni, de nekem a sütőben sült verzió nem jött be, inkább bevállalom a tűzhely tisztítását :) Amikor először készítettem padlizsánkrémet, furcsállottam, hogy olyan kevés lett, ezért elújságoltam a férjem édesanyjának, és részletesen elmondtam, hogy hogyan készítettem. Megsütöttem, nylonba tettem, hogy megpuhuljon, majd leszedtem a héját, kiszedtem a magokat…. KISZEDTED A MAGOKAT??? igen, miért nem kellett volna? :) kiderült, hogy én a fél padlizsántól megszabadultam ezáltal, és a magokat nyugodtan benne hagyhattam volna. :) Tőle tanultam a házi majonéz készítését is: 1 tojás sárgáját, egy kiskanálnyi mustárral összekeverek, majd cseppenként adagolom hozzá a kb. 2 dl olívaolajat (ott étolajat).

A képen látható étel csak egy szimpla grillezett padlizsán tofuval, úgy gondoltam a hétvégi lékúrám utáni “felépítő” napra ez egy elég könnyű vacsi lesz. A padlizsánt vékony szeletekre vágtam, a tofut is felszeleteltem, mindkettőt befűszereztem (só, bors, natúr görög fűszerkeverék) kevés olívával megkentem, majd megsütöttem. Paradicsommal, sült paprikával tálaltam.

Reklámok