Én még soha soha nem ettem, nem láttam csicsókát! Egy barátom mesélte, hogy az édesanyja esténként ezt rágcsálja, mert hűűű milyen egészséges, és gyorsan utána is néztem, mi fán terem ez az aranyos nevű zöldség. Hát nem fán, hanem a földben, egy jó hosszú gyökérzeten fejlődnek ki a kis gumók. Kicsit hasonlít a burgonyára, vagy a girbegurbasága miatt inkább a gyömbérre.

csicsoka

Amit még olvastam róla, hogy az íze a burgonyáéhoz hasonlít, de annál édesebb. Mivel magas a rosttartalma, meggátolja az egyéb szénhidrátok felszívódását, fokozza a laktató hatást.

Nagyon sok ásványi anyag található benne, úgy mint: kálium, kalcium, magnézium, foszfor, cink, valamint béta karotin, B1-, B2 vitamin, niacin, és C vitamin. A fő hatóanyaga az inulin, amely a szervezet öngyógyításában játszik szerepet.

Nos, mivel számomra teljesen új ez a növény, szeretném, ha tapasztalt felhasználói megdobnának pár elkészítési móddal.

Azt már tudom, hogy mivel a hétvégén léböjtöt tartok,  1-1 gumócskát nyersen, kipréselve fogok elfogyasztani. Ha küldenétek pár receptet, nagyon hálás lennék! :)

Reklámok