gyros_kicsiItt most nem az a lényeg, hogy mi van a pitában, hanem hogy van pita. Házi. Én csináltam! SK! :) Hát jó, tudom… ez nem is olyan bonyolult, csak tart tőle az ember lánya, hogy az a kis zsebecske nem nyílik majd ki. De kinyílt, és jól meg is tömtem mindenféle finomsággal. Az itt talált recept alapján készítettem.

Hozzávalók:

  • 3 csésze liszt
  • 1,5 kk só
  • 1 kk méz
  • 2 ek olívaolaj
  • 1/3 kocka friss élesztő
  • 1,5 csésze meleg víz
  • natúr görög fűszerkeverék

Egy tálba beleszitáltam a lisztet, rászórtam a sót és a  fűszerkeveréket, hozzátettem az olajat, mélyedést készítettem a közepébe, majd belemorzsoltam az élesztőt, rácsorgattam a mézet,  és egy kevés vizet öntöttem rá. Egy picit vártam, majd a vizet apránként a liszthez adagolva egy jó rugalmas tésztát gyúrtam. Lefedve 1 órát kelesztettem. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam és 8 db egyenlő részre vágtam. Kis golyókat gyúrtam belőle, majd kb. 1 centi vastag körökké formáltam. Közben előmelegítettem a sütőt, mert fontos, hogy jó forró legyen. A pitákat sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem, és még 25 percet kelesztettem. Ezután megfordítottam őket, majd betettem a sütőbe és vártam 5-7 percet. A tepsit kivettem, a pitákat a másik oldalukra fordítottam, ekkorra már jól megvoltak duzzadva, és még sütöttem kb. 3 percig.

pita_kicsi

A töltelékkel nem cicóztam sokat, egy csirkemellet apróra vágtam, görög fűszerkeverékkel, sóval, borssal, két kanál joghurttal, egy kevés olívaolajjal összekevertem, és fél órára a hűtőbe tettem, majd kevés olajon kisütöttem.

Zöldség, amit éppen a hűtőben találtam: jégsaláta, paradicsom, retek, olívabogyó, hagyma. Uborka nemvolt :(

Öntet: egy darabka fetasajtot 3 gerezd reszelt fokhagymával, 2 dl natúr joghurttal, 1 dl tejföllel simára kevertem, kicsi borssal megszórtam. Ez kevés lett, legközelebb dupla adaggal készítem.

A képen még látható mozzarella sült paprikával, bazsalikommal, egy kevés citromlével és olívaolajjal megöntözve. Ezt csak úgy megkívántam, azért van ott :)

gyros2_kicsi1

Reklámok