Mivel holnap nőnap, úgy döntöttem ma férfinapot tartok, legalábbis az ebédünket kicsit macsósabbra szántam. Na jó, a krumplipürés köret lehet, hogy nem nevezhető annak, de az én férjem imádja, és jó sok pirított hagymával és petrezselyemmel megbolondítva talán nem is annyira nőcis kaja.

Először is az enyhén megütögetett karajt bepácoltam, és pár órára hűtőben pihentettem. Nem klopfoltam vékonyra, csak ütöttem rá nylon alatt egy pár suhintással, hogy ezáltal jobban magába szívja a pácot.

Páclé:

  • 2 ek balzsamecet
  • 1 dl vörösbor
  • 1 ek worchester szósz
  • 1 ek olaj
  • 1 csipet kakukkfű
  • só, bors

A grillserpenyőt felforrósítottam, olajjal vékonyan kikentem, majd a húst jó pirosra sütögettem benne. A karajt tányérra szedtem, a serpenyőbe beleöntöttem 1 dl vörösbort – én Egri bikavért használtam-, egy kanál vajat, egy kanál mézet, beledobáltam pár szem aszalt szilvát, majd addig rotyogtattam, amíg kicsit besűrűsödött a mártás.

A krumplipüréhez megpirítottam a karikára vágott újhagymát és a felaprított petrezselymet, majd tejjel-vajjal jó habosra kevertem. A tányérra szedtem a karajt és a pürét, majd a mártást átszűrtem, és a húsra öntöttem. Ebéd után pedig elégedetten dőltem hátra és zsebeltem be a dicsérő szavakat. :)

hus_kicsi2

Reklámok