gyomberesnarancsosRövid gasztronómiai pályafutásom alatt a kekszsütés mindezidáig nem került terítékre. Tegnap azonban megalkottam életem első kekszét, és bár sokat kutakodtam egy jó recept után, mégis a saját fejem után mentem, és állítottam össze a tésztáját.

Az eredmény: a tészta kicsit ragadós, összegyúrás után mindenképpen hűtőben kell pihentetni. Hűtés után vagy kézzel formázunk kis golyóbisokat, majd a sütőpapíron kicsit lenyomkodjuk, vagy megpróbáljuk kinyújtani a tésztát, és kiszaggatni, majd  felszedni az akkorra már kissé meglágyult masszát, – én ez utóbbit csináltam. Megkóstoltuk melegen, kihűlve és másnap is. Mindhárom alkalommal puha volt a tésztája, de nem volt intenzíven sem narancsos, sem gyömbéres. Mindkettőt lehetett benne érezni, de ennél bátrabban is adagolhattam volna az ízesítőket. Végülis meg voltam elégedve az eredménnyel, de a tökéletes Anci féle keksz egy másik postban lesz majd megtalálható, remélem, minél hamarabb.

Hozzávalók:

  • 20 dkg graham liszt
  • 10 dkg vaj
  • 1 nagy kanál méz
  • 1 kiskanál folyékony édesítő
  • 1 tojás
  • 1 narancs reszelt héja
  • fél narancs leve
  • gyömbér
  • vaníliapor
  • sütőpor, szódabikarbóna
  • csipet só
  • étcsoki, aszalt gyümölcsök

A tojást elkevertem a mézzel, az édesítővel, belereszeltem a kb. 2 centis gyömbért, a narancs héját, majd belefacsartam fél narancs levét. Továbbkevertem a puha vajjal, rászórtam a sütőporral, szódabikarbónával elkevert lisztet, egy picike sót, egy kiskanál vaníliaport, majd kézzel összegyúrtam. Hűtőben pihentettem 30 percet, ezután kinyújtottam kb. fél centisre a tésztát, és pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam, a tetejére étcsoki-, és aszalt gyümölcs darabokat nyomkodtam, majd 15 perc alatt készre sütöttem. 20 db lett belőle.

