Egyik nagy kedvencünk a fokhagymaleves, amit  gyakran készítek a családnak. Egyrészt azért, mert pillanatok alatt megfő, másrészt pedig kellemesen felmelegíti a testet és a lelket is, és ha ehhez még az is hozzájárul, hogy mennyire egészséges, akkor már igazán nem foglalkozunk azzal, hogy még másnap is intenzív fokhagymaillat terjeng a lakásban. Reggeli párbeszéd a férjemmel:

-Láttam…elfogyott a fokhagymaleves.

-El. Megittam.

Hozzávalók:

  • 1 nagy fej fokhagyma
  • 1 szál póréhagyma
  • 2,5 dl tejszín
  • 2 dkg vaj
  • só, bors
  • szerecsendió
  • natúr ételízesítő
  • 1 ek keményítő

A megolvasztott vajon megpároltam a karikára vágott póréhagymát, (kb. 15 centis darab volt) majd hozzátettem a lereszelt fokhagymát. Picit együtt is kavargattam, majd felöntöttem kb. másfél liter vízzel. Sóztam, borsoztam, 1 evőkanál natúr ételízesítővel, reszelt szerecsendióval fűszereztem, majd összefőztem. A tejszínt elkevertem a keményítővel, a felfőtt leveshez öntöttem, és 1-2 perc alatt összeforraltam. A tetejére szórtam egy kevés petrezselymet és fokhagymás, sajtos pirítóssal tálaltam.

fhleves2

