A listával Cukroskata blogján találkoztam, és ahogy végigolvastam az övét, kedvet kaptam én is a kitöltéséhez. Azt hiszem kevés étel van, amit nem vagyok hajlandó megenni, inkább vagyok vállalkozószellemű, és nem igazán válogatós.

Amit viszont megfigyeltem, hogy nagyon sok ételhez kötődik a nagymamám. Ahogy töltöttem a listát éreztem közben a főztjei utánozhatatlan izét, zamatát, a húslevese illatát, a vasárnapi közös ebédeket. Előttem van, ahogy nyújtja, szárítja a levesbe való tésztát, ahogy Karády Katira dúdolgatva kavargatja az ételt, a vizes-cukros kenyere, amit imádtunk gyerekként, amikor a telken órákon át kavargattuk egy hatalmas fakanállal a nagy üstben bugyborékoló szilvalekvárt, a szombat reggeli lángosos piacozások, ó és még mennyi minden! Köszönöm a lista elindítójának, hogy ilyen sok szép emléket idézhettem fel általa.

Használati utasítás

Vastagon szedett: amit már ettem
Normál: amit még nem
Piros: amit nem is akarok enni

1. Ajvár – utánanéztem mi fán terem, és a leírása alapján nekem hasonlít a zakuszkára, amit Erdélyben kóstoltam először, és ízlett

2. Aszú – imádom, de megelégszem egy 3 puttonyossal is

3. Bableves csülökkel – füstölt hússal, kolbásszal, pár cikk birsalmával – akár 3 napon keresztül :)

4. Baklava – ismerem, de sosem kóstoltam, és nem is kivánom, szerintem nagyon édes

5. Baracklekvár – csakis a nagyi féle, egy nagy szelet vajaskenyérrel, tejjel

6. Bárányhús találkozásunk Erdélyben esett meg és nem kötöttünk életre szóló barátságot

7. Barátfüle – szilvalekvárral, de nem tudom megmondani mikor ettem utoljára, de amit ettem, azt a nagyim készitette

8. Békacomb rántva – Papó mesélte, hogy már evett, én nem vetemednék rá

9. Birsalmasajt – szeretem, és készíteni is szoktam, vki megdobhatna egy cukor nélküli recepttel

10. Bodzaszörp – nyáron, sok jégkockával, fincsi

11. Borsóleves – nokedlivel, jó sok zöldséggel, a legnagyobb fazékban főzve, nyami

12. Bundás kenyér – sajttal és borssal eszem, a sütőben sültet is próbáltam már, de nem az igazi

13. Burek – az mi az? megnéztem, nem ismerem, talán egyszer kipróbálom

14. Céklasaláta – cékla facsarva, savanyúságként, salátának, jöhet bármikor – gyerekkoromban utáltam

15. Csalántea – mindig tartok itthon sok más gyógyteával együtt

16. Csevapcsicsa – még nem ettem, de mókás neve van

17. Csicsóka – azt hallottam, hogy nagyon sok nyavajára jó, egy barátom pedig nemrég megígérte, hogy kapok kóstolóba, remélem nem felejti el! Amúgy ezt hol lehet beszerezni?

18. Csiga bújjon csak vissza a házába, és maradjon is ott!

19. Csirkeláb – kiskoromban leszopogattam :), ma már nem tudnám megenni

20. Disznósajt – kóstoltam már, de nem hoz lázba

21. Erdei gombák –28 éves koromig nem ettem meg a gombát, mostanában barátkozom vele, módjával… gombászni viszont szeretek

22. Esterházy torta – ez a diós, igaz? Akkor nem, mert semmiféle diós, mákos sütit, tortát nem tudok megenni. De a diót magában nagyon szeretem, a mákot csak kiflin és tésztán. De ezt is csak pár éve.

23. Fagyasztott hal rudacskák – és társai a félkész áruk osztályáról, határozott nem!

24. Fánk – szeretem, és egyszer sütni is fogok, majd meglátjátok

25. Fasírt –mostanában pulykahúsból, zabpehellyel, de az eredeti verziót is szeretem, még hidegen is.

26. Finomfőzelék –Finom! Főleg az óvodás. Anya! Hozhatnál nekem az oviból!

27. Fokhagymás lángos, sajttal és tejföllel – kiskoromban, ha mentünk a piacra mamával, mindig egy sajtos- tejfölös lángossal kezdtük a napot. Nemrég nyílt egy lángosos a közelben, és isteni finomat készitenek, de éppen ezért messze elkerülöm :)

28. Fonott kalács – készíteni a legjobb, és olyan szép megsülve…

29. Főtt csöves kukorica – megvagyok nélküle, de ha eszem, jól megsózom (ezt semmilyen más étellel nem követem el)

30. Gulyásleves – most fogyott el… de amit a telken, a bográcsban főzünk, na az az igazi

31. Gyümölcsbor – hát nem igazán

32. Hagymaleves – egyszer főztem, szörnyű lett, de nem adom fel, a fokhagymalevesem viszont nagyon fincsi ám!

33. Halászlé – sok-sok erőspistával, forrón, ropogós kenyérrel, ikrával, imádom!

34. Jeges kávé – kávé nem, sehogy, se forrón, se jegesen

35. Kakashere pörkölt – ez egy perverz étek

36. Káposztás tészta – borssal, és még ebéd után a lábasból villával lopkodva

37. Kapros tökfőzelék – fasirttal, virslivel, pörkölttel, szóval jöhet bárhogy, mindig van a fagyasztóban

38. Karalábé – húslevesbe, és amikor szeletelem, egy kis katonát mindig megeszek

39. Kaszinó tojás – valahogy kimaradt, de a boltit nem fogom megenni, talán majd egyszer készitek otthon

40. Kecsketej – még nem ittam, de megkóstolnám, a tehéntejet viszont a tejesnél veszem, meg a tejfölt, a túrót és a joghurtot is :)

41. Kemping sajt a tömlőből nem vagyok oda az ömlesztett sajtokért

42. Képviselőfánk – én azt hiszem, hogy kóstoltam már, de teljesen jól megvagyok nélküle, ha a boltban rámkacsint, én észre sem veszem

43. Knédli – mintha már ettem volna berlinbe, de az olyan izetlen, igaz?

44. Kocsonya – nagyi féle, de mostanában anya is finomakat főz, én még nem készitettem, de egyszer majd megpróbálom. Amúgy imádom.

45. Kókuszgolyó meg kókuszkocka

46. Kovászos uborka – csináltam a nyáron, de nem sikerült :(

47. Körömpörkölt – óóóóóó mennyi körömpörköltöt ettünk a telken, jó kis ragadós cupákok :)

48. Körözött sok-sok fokhagymával, még két napig érezni rajtam :)

49. Krémes – először a tetejét, azután a közepe, végül az alja, és kérek szépen mégegyet

50. Krumplipüré – reszelt szerecsendióval, tejjel, vajjal, jó habosra keverve

51. Krumplis tészta –érdekes, hogy egy egyszerű étel, de sosem csináltam még, amúgy szeretem, ja és muszáj elmondanom, hogy én a grizes tésztát mindig elrontom (két összetevő, kettő! és nekem mindig olyan ragacsos lesz, kezdem feladni…)

52. Lecsó – kizárólag tojással

53. Lekváros bukta – évek óta nem ettem, sütni kéne már egy adagot

54. Libamáj – a konzerv az ér?

55. Lóhús – kiskromban jóízűen elfogyasztottam egy szál kolbászt, csak később derült ki, hogy lóból van. Azóta nem ettem.

56. Madártej – egy évben kb. kétszer főzök, szeretem, de nem a kedvencem

57. Majonéz – anyóstól tanult házi majonéz, ami köszönőviszonyban sincs a boltival

58. Mákos guba – hát elég ritkán, öt évente egyszer

59. McDonald’s Big Mac Meal – olyasmit én nem, nem, nem!

60. Meggyszósz húslevesben főtt marhahús mellé menzás, de csak a meggyszósz, a marhát ritkán

61. Muszaka – bizti finom, egyszer majd készítek, a padlizsánt úgyis imádom

62. Nyúlhús – ezt a kérdést nem is láttam

63. Őszibarack befőtt – Nagyi féle

64. Pacal nem

65. Padlizsánkrém – erdélyben tanultam anyóstól, imádom, imádom, imádom

66. Palacsinta – anya féle, zabkorpás, amerikai, túrós, lekváros, kakaós, de most őszintén, ez kérdés?

67. Pálpusztai sajt – sajtimádó vagyok

68. Paradicsomos káposzta – férj nem szereti, és emiatt nem főzök, pedig ennék, de most egy személyre?

69. Párizsi még régen anya csinált rántott párizsit, gyerekkoromban. Szerintem azóta nem ettem.

70. Pilóta keksz –a klasszikus módon: kettészedni, a közepéről a krémet kinyalni, és utána jóizűen elropogtatni a kekszet is

71. Pogácsa –egyre többször sütök, a tepertőset még nem próbáltam, de tervbe van véve

72. Puding – például a vaniliapuding meggyel, könnyű kis csemege, anya sokszor készített nekünk

73. Puliszka – ezt is Erdélyben ettem először juhtúróval, hagymával, főztem is már, de nekem túl tömény

74. Rántott hús – szeretem, de ritkán

75. Rakott krumpli –a fincsi, megpirult, sajtos, tejfölös falatokat titokban leszedegetni a tetejéről… ejj, de nem szép dolog :)

76. Rácponty tejföllel – tejföl nélkül lehet? Amúgy a halat imádom, és még horgászni is tudok!

77. Sárgarépa krémleves – nem ettem még, de bizti finom

78. Somlói galuska – én nem vagyok oda érte, de anya imádja, a névnapjára majd meglepem, keresek is egy jó kis receptet

79. Sóskaleves – FŐZELÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉK!

80. Sült gesztenye – igen, meg a gesztenyepüré is tejszinhabbal. Sok tejszinhabbal.

81. Sült kolbász papírtányérról, a hentesnél – jó, de nem a hentestől! Hébe-hóba

82. Sült tök – imádom, de idén egy kivétellel csak víz izű tököket kaptam

83. Szilvapálinka ó mennyit szedtem papóval a cefrébe valót, inni nem, nekem nagyon erős

84. Szilvás gombóc nagyiféle megint

85. Szőlős rétes – maradjunk a túrósnál, vagy az almásnál

86. Sztrapacska – juhtúróval, tejföllel, szalonnával, jöhet!

87. Tatár beefsteak – ja nem, azt nem

88. Tintahal – mindenféle hal, tengeri herkentyű. Na jó, majdnem minden.

89. Torma – igen, és durva, de a reszelésnél jobban csíp, mint a hagyma.

90. Töki pompos – mindig nézem a pompos recepteket, ki fogom próbálni

91. Töltött káposzta – nagyinál mindig volt a fagyasztóban is, a múltkor megreformáltam: darált pulykahús, zabpehely – és finom lett

92. Töpörtyű – ó de rég ettem…… pici sóval, puha kenyérrel, paprikával, paradicsommal

93. Túró Rudi – norbis lehet? Egy időben minden nap ettem. Minden nap, az eredetit.

94. Túrós tészta cukorral – igy is kóstoltam már, de inkább a szalonnás verzió, tejföllel.

95. Vaddisznó pörkölt – vadat és halat, s mi jó falat, na ebből csak a hal

96. Véres hurka – véres, májas jöhet, meg a sült vér

97. Virsli – csak a jó minőségű

98. Zöldbab – zöldbableves: nagy fazekat elő, jó sok kaporral, behűtve, ecettel, naponta többször is

99. Zúzapörkölt – nem kóstoltam, nem is fogom, és nem tartom szimpatikus eledelnek

100. Zserbó – óóóóóó, ez is diós, ha már süti, akkor vmi könnyű, gyümölcsös, tejszines

Reklámok