Ezt a tortát már régóta ki akartam próbálni, de mindig tartottam attól, hogy vmi miatt nem fog sikerülni. Megéghet a tésztája, esetleg folyós maradhat a közepe, most hétvégén azonban újra szembetalálkoztam vele, és arra gondoltam, hogy a tejesnél vásárolt finom házitúrót feláldozom én a sütés oltárán…. lesz ami lesz…  és biztos, ami biztos, kicsi formában készítem el :) (a mennyiség egy  18 cm-es kapcsos tortaformához igazítva)

Hozzávalók a tésztához:

  • 80 g puha vaj
  • 100 g graham liszt
  • kevés édesítő

A krém hozzávalói:

  • 300 g túró
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 2 dl tej
  • 2 dl tejföl
  • reszelt citromhéj
  • 1 db tojás
  • 1 evőkanál keményítő
  • vanília aroma
  • édesítő ízlés szerint

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd a hűtőbe tettem. Bekapcsoltam a sütőt, a tortaforma aljára sütőpapírt vágtam, majd a krém összetevőit alaposan elkevertem.  Bár az eredeti recept nem írja, én tettem bele egy kanál étkezési keményítőt is, nem bíztam a véletlenre :) A tésztával kibéleltem a formát, ami elég nehézkes volt  és úgy tűnt, hogy nem is lesz elég, de végül mindenhova jutott belőle, csak jól el kell lapítgatni. Végül a formába beleöntöttem a masszát és az előmelegített sütőbe tettem. (A recept azt írja, hogy süssük elő a tésztát, szerintem erre nincs szükség, tökéletesen megsül anélkül is.) Kb. 60 percet sült a torta. Miután kihűl… nem, még melegen, mert ki tudná megállni, hogy ne kóstolja meg minél hamarabb élete első sült túrótortáját, szóval vigyázva, hogy meg ne égessük az ujjunkat, megpróbáljuk eltávolítani a tortaforma szélét, ehhez egy késsel körbevágtam előtte a tésztát. Vágunk egy szeletet. Örömmel állapítjuk meg, hogy a belseje is megsült. Megkóstoljuk, adunk a család többi tagjának is belőle – mondjuk nem kéne úgy ácsingózni felette, jó? Aztán fél óra múlva felszedegetjük a morzsákat… mert már csak annyi maradt. Fincsi, és nem is nehéz! Elő azt a nagy tortaformát!

sult_turotorta031sult_turotorta

Reklámok