Pár napja trónolt már a hűtőben egy doboz csiperke gomba, és nem igazán volt ihletem, mit főzzek belőle. Gyanútlanul felkértem a húgomat gasztromúzsámnak, akitől kérdésemre, – vajon mit készítsek a gombákból? -, meglepő választ kaptam: KÍNAI CSIRKÉT! :)))) Igen, imádják, már postoltam a receptet, és azon a délutánon mézes csirkét kaptak vacsorára. A gombák pedig még két napot vártak arra, hogy a hosszas didergés után végre  kabátkába öltöztessem őket és megmártózhassanak a forró, bugyogó olajban.

Hozzávalók:

  • 1 doboz csiperkegomba
  • maréknyi reszelt sajt
  • 2 szelet bacon
  • liszt, tojás, zsemlemorzsa a panírhoz
  • olaj a sütéshez
  • só, bors

A gombákat megmostam, kiszedtem a lábaikat, majd sóval, borssal fűszereztem. A reszelt sajtot az üregükbe töltöttem,  majd egy kisebb szelet szalonnával lezártam a nyílásukat. Ezután lisztbe, tojásba és zsemlemorzsába forgattam a fejeket és bő, forró olajban kisütöttem őket. Körethez már nem volt kedvem, így készítettem egy gyors mártogatóst: két cikk fokhagymát lereszeltem, kb. 1,5 dl tejföllel és egy kanálnyi majonézzel krémesre kevertem, sóval, borssal picit meghintettem, tálaltam.

gomba01gomba02gomba03

Reklámok