Már régóta szemezgettem a többi gasztroblogon az amerikai palacsintával, azonban mindig féltem az elkészítésétől. Ma azonban vmi édességre vágytam, így gondoltam egy merészet, és megsütöttem ezt a habkönnyű, a mi palacsintánkra ugyan csak nevében hasonlító finomságot. Most már tudom, hogy gyakran fogom készíteni, hiszen nagyon egyszerű, és a sima palacsintához képest elronthatatlan. A következőkben variálni fogom apróra vágott aszalt gyümölccsel és juharszirup híján olvasztott vajjal elkevert mézet csurgatok rá. A mostani feltét kicsit hasonlít a magyar palacsinta töltelékéhez: egy kevés túrót összeturmixoltam két kanál tejföllel, ment még bele reszelt citromhéj, vanília aroma, édesítő, majd házi csipkebogyó lekvárral kicsit megbolondítottam az ízeket. A receptet itt találtam, csupán annyit változtattam rajta, hogy a sima liszt helyett graham lisztet használtam, és egy kevés édesítőt is raktam a tésztába. Miután kisütöttem a tészta felét, a maradékba belekevertem két kanál kakaóport, és így sütöttem tovább. 4 db sima és 4 db kakaós palacsinta lett belőle.  Ja, majd beszerzek már egy igazi juharszirupot…. vagy ajándékba VALAKI? :)

Hozzávalók:

  • 120 gramm liszt
  • 3 tojás
  • 1 púpozott kávéskanál sütőpor
  • 1,5 dl tej
  • 1 csipetnyi só
  • édesitő
  • 2 kanál kakaó

A tojások sárgáját elkevertem a liszttel, az édesítővel, sütőporral, sóval majd a tejjel, végül hozzáadtam a felvert tojásfehérjét. Olajozott palacsintasütőbe egy szedőkanál masszát beleöntöttem, majd amikor már kis buborékok képződtek a tetején megfordítottam, és készre sütöttem a másik oldalát is. Nagyon hamar megsül!

palacs01

