Ezek az apró növénykék nagyon sok, a szervezet számára hasznos kémiai anyagokat tartalmaznak. Én gyakran csiráztatok otthon, hiszen csak egy kis odafigyeléssel és napi pár perc elfoglaltsággal jár csupán, hogy ezt a  kiváló vitaminforrást belecsempészhessem az ételeinkbe. Általában  szendvicsre halmozom vagy salátába keverem, de tettem már  tésztás, rizses  ételekbe, vagy egyszerűen csak a sült hús, krumplipüré mellé savanyúság helyett. Az én kedvencem a lucerna, retek, hagyma és búzacsíra. Ízük általában hasonlít az eredeti növényre. Nem is szükséges más hozzá, mint egy csiráztató tál, melyet bioboltokban lehet beszerezni, az enyém egy hagyományos, műanyag, 3 részes csíráztató. A magokat szintén itt szerzem be, a csomag hátoldalán részletes leírás található arról, hogy milyen vitaminokat tartalmaz a csíra, illetve a felhasználás módjáról. Ezen a gyűjtőoldalon sok érdekes és hasznos információt találhattok a csíráztatásról.

A képen hagyma és lucerna csíra várja, hogy vitaminbombaként hozzájárulhasson a kiegyensúlyozott étrendünkhöz és egy kicsit megbolondítsa, mókássá tegye az ételeinket.

hagymacsira1

lucernacsira

Reklámok